‘Pemimpin baik dihormati’

 
KOTA KINABALU: Datuk Seri Najib Razak semalam menegaskan, pemimpin yang baik adalah mereka yang dihormati dan disayangi rakyat, bukannya pemimpin yang ditakuti kerana kuasa yang dimiliki mereka.

Perdana Menteri berkata, pemimpin yang ditakuti akan hanya dihormati ketika berkuasa sebaliknya akan dikutuk dan dicemuh selepas tidak berkuasa.

“Saya tidak mahu pemimpin ditakuti. Saya mahu pemimpin disayangi dan dihormati. Ada orang kata, saya anak Perdana Menteri tetapi saya ingin jelaskan bahawa sebenarnya sudah 33 tahun saya dalam politik.

 

“Saya mula dari bawah ketika Allahyarham Tun Razak sudah tiada. Saya naik kerana berusaha dari bawah dan nama baik yang ditinggalkan Tun Razak. Saya tidak pernah lawan sesiapa,” katanya pada majlis bersama rakyat di Padang Merdeka di sini, semalam.

Najib mengulangi gesaan kepada pemimpin BN supaya tidak menunggu hamparan permaidani merah atau bunga manggar untuk mendekati rakyat, sebaliknya bekerja tanpa mengira waktu.

Najib mengimbas gaya kepemimpinan Tun Razak yang membawa tongkat ketika meninjau masalah rakyat berkata, beliau mahu pemimpin BN menjadikan konsep mudah didekati rakyat sebagai gaya pimpinan yang menjamin kelangsungan BN.

~ oleh silamgemilang di Mei 6, 2009.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: