KEMAS SILAM:HARI POTENSI BERSAMA YB HJ. SALLEH HJ. KALBI

Silam,Sabah-Hari Potensi peringkat Parlimen P188 Silam telah dirasmikan oleh Yang Berhormat Tuan Haji Salleh Haji Kalbi Ahli parlimen P188 Silam.

p6150208p6150202

 

 

 

 

 

 

Terima kasih saudara Harun Timpa,Hjh Aminah Tahassam, Pegawai KEMAS daerah,guru-guru kemas.Saya masih ingat semasa makan malam sempena perlantikan saya sebagai calon BN,saya akan tetap ingat dan kemas merupakan nadi kekuatan perjuangan saya.Ingatkan saya,kemas adalah jabatan yang terbaik,marilah kita bekerja bersama-sama walaupun saya tidak lagi di kemas namun jiwa dan pengalaman yang kemas berikan menjadi kekuatan untuk saya terus melangkah kehadapan.terima kasih kemas,saya takkan lupakan jasa dan pengorbanan.

p6150193p6150192p6150180p6150181p6150177p6150178p6150171

 

 

 

 

 

 

Kanak-kanak merupakan harta yang paling berharga sekali.Jangan kerana kemiskinan hidup kita berputus asa,sebenarnya kepada anda yang mempunyai anak,anda adalah ibubapa yang amat bertuah kerana anak ini adalah harta permata,berlian dan emas permata yang paling mahal didunia.Inilah kekayaan yang tidak boleh dijualbeli.Orang-orang kaya sekarang ini akan berkata ,kekayaan yang dinikmati sekarang adalah kerana seorang anak yang telah kami beri ilmu pengetahuan sahaja sehingga berjaya dalam persekolahan peringkat smk,universiti.kalau dulu mereka berkata miskin kini mereka berkata da kaya kerana anak-anak diberi ilmu pengetahuan dengan hanya menghantar kesekolah.kepada ibubapa jangan merendah diri jika miskin,jika anda ada anak anda sebenarnya orang kaya.bantulah anak-anak kita dengan menghantar kesekolah.

p6150172p6150179p61501951

~ oleh silamgemilang di April 16, 2009.

Tinggalkan Jawapan

 
