TOK JANGGUT BERKATA:REDAKAN PERASAAN AMARAH…IKWANNA MUSLIMIN

Redakan perasaan amarah…..ikwanna muslimin

1. Mungkin ada salah faham yang perlu diperjelaskan.

2. Sepengetahuan hamba, saudara Chong seorang yang telus dan ikhlas dalam menjalankan tanggungjawab yang diamanahkan kepada beliau oleh Pejabat Parlimen Silam.

3. Mungkin……disebabkan rasa tanggungjawablah saudara Chong cuba mencari peluang dan ruang bagi membantu meringankan beban penduduk Silam dengan menghubungi pihak2 berwajib antaranya agensi TEKUN, MARA, MECD dan sebagainya.

4. Semua badan yang berwajib telah dihubungi dan memberi respon yang baik terhadap kesungguhan saudara Chong, mungkin dengan pihak TEKUN wakil parlimen ini mendapat respon yang kurang memuaskan, sedangkan rakyat memerlukan informasi yang tepat tentang kemudahan yang disediakan.

5. Saya secara peribadi berpendapat tidak salah tindakan saudara Chong dan penulis blog tersebut menegur tentang tahap kerjasama dan management operation TEKUN dgn Pejabat Parlimen Silam (Wakil Federal). Kita baiki kelemahan masing2 kita buat yang terbaik…….Insyallah kita diberkati ALLAH

6. Melalui pengalaman yang lalu……Sekiranya saudara Chong menggunakan saluran yang betul, secara formal (black and white) melalui Pejabat Ahli Parlimen Silam yang menjadi wakil Kerajaan Persekutuan, hamba yakin pihak jentera TEKUN yang terlibat akan menghadapi masalah…….. hamba merayu janganlah …….tegurlah secara informal saja (melalui blog)

7. Saya yakin…… Insyallah …….teguran yang dibuat oleh saudara tentang penulis blog tersebut diberi perhatian sewajarnya oleh orang terlibat dan improvement akan dibuat dari masa ke semasa agar penulisannya mudah difahami oleh orang yang berpendidikan tinggi.

7. Malaysia untuk orang Malaysia………bagi hamba yang sayangkan tanah air amat bersyukur kerna negara kita berbilang kaum, bangsa dan agama mampu hidup aman sentosa serta saling bantu membantu………cthnya Parlimen Silam

8. Setiap tanggungjawab mesti dilaksanakan dengan sebaik mungkin ……….. . berani kerana benar…….

Hamba menyusun sepuluh jari memohon kemaafan jika penulisan ini menyinggung mana-mana pihak.

Hamba Allah yang KILAF

~ oleh silamgemilang di Februari 8, 2009.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: